söndag 18 november 2007

Lördagen

Passar på att skriva detta när de år ute och går. Det började bra en natts dålig sömn Björn får sitta uppe halva natten och så ska man vara hos hans mormor klockan tolv. Det gick hyfsat bra inte alltför försenade. Och väl där är man ängeln själv men en trött liten sådan. Sedan vidare till farmor och faster. De som vanligt lika glada över lille Viktor på besök.

Efter en lång dag med dålig sömn beger vi oss till slut hemåt och vi hinner inte åka mer än några meter så sover han. Skönt tänker man då kanske han sover hela vägen hem och blir inte så orolig över att han sitt påpylsad och kanppt kan röra sig. Icke då halvvägs vaknar han och tycker inte alls om att sitta i sin bilstol med overallen på sig. Så det var bara att stanna och ta av honom den. Men det räckte inte för han var hungrig också och det hade gått så långt att han blev helt hysterisk. Björn mer och mer irriterad en annan sitter i baksätet och kan inget gör mer än att försöka prata lugnande med Viktor. Trots att man själv knappast var lugn. Till slut hittar vi en parkeringsficka och kan stanna och mata Viktor. Efter det i bilstolen igen för vidare hemfärd. Ja herregud vilken resa.

Det är vid sådana tillfällen som man mår riktigt dåligt tyvärr och tycker att man är en urkass mor. Nu vet jag ju innerst inne att det är jag inte men det känns som om allt är mitt fel. Jag måste säga också att man kan inte ha en bättre svärmor än min. Jag trivs mycket bättre med min svärmor än med min egen mor. Det är så mycket lättare att prata med henne om allt mellan himmel och jord. Och det är inget tjafs och trubbel hela tiden som det känns med min egen mamma.

Det är lite tragiskt men jag trivs verkligen bättre med min mans släktingar än jag gör med de flesta av mina egna. Nu är ju inte alla hemska det finns de som är underbart goa på min sida också. Men så finns det de som enbart söker bråk och det är de som man inte orkar med.

Inga kommentarer: