fredag 16 november 2007

Hoppgungor kan var livet

Ja ni skulle verkligen se min lille son just nu han "sitter" i sin hoppgunga eller studdsar omkring rättare sagt och tycker att livet är allmänt roligt för tillfället. Höll tydligen nästan på att få tag på stackars Silkes svans också. Det är ju tur det eftersom han verkar ha glömt för tillfället att han är jättetrött och inte har sovit sin eftermiddagslur idag. Då var vi ute och gick och nu för tiden när man får sitta upp i vagnen så är allt så spänande att vi har helt enkelt inte tid med att sova något längre.

Herregud var ner till biblioteket och hämtade ytterligare en bok till. När ska jag hinna och läsa alla böcker egentligen. Håller för tillfället på med Philippa Gregorys senaste Den första hustrun. Och den jag hämtade var Barbara Taylor Bradfords Dynastin Ravenscar. Så det är väl bar att sätta sig och läsa antar jag. Men inte nog med det utan jag har även två böcker om Ätten Bernadotte, en bok om Irland skulle verkligen vilja åka dit verkar vara en så otroligt fin ö. Och inte nog med det jag har fått dille på inredningstidningar speciellt Hemljuvahem och resetidnigar När och Fjärran.

Låter det som om man vill fly undan från vardagen så ja det stämmer mår inte alls bra. Har väldigt svårt själv att förstå att jag mår så dåligt när man har en så underbar son, man och katt. Men vissa dagar känns livet vidrigt man känner sig totalt misslyckad och förstår inte vad man gör här ibland. Dumt jag herregud det ska man verkligen kunna säga men så är det. Och inte blir det bättre utav att min mor lägger en del av sitt ansvar på mig. Jag blir så trött på allt ibland jag är inte en sten eller gjord av pengar jag kan inget göra, det är bara så. Det där kändes skönt att få spy ur sig lite.

Imorgon ska vi åka och hälsa på farmorsmor Gunnel och farmor och faster en sväng. Gunnel ringde och bjöd på lunch så att han skulle få träffa Viktor någon gång. har ju inte sett honom sedan dopet.

Nej ska gotta oss på tacos ikväll men det verkar få bli efter att vicke somnat blir nog inte så långvarig kväll för honom som det ser ut. Och så ska jag se på Camilla Läckbergs Predikanten. Isprinsessan var bra så det kan jag tänka mig att Predikanten är också.

En snabb hälsning till Emma håll i men sätt dig och fundera på om du verkligen behöver ha så stora krav på dig själv. Det är ingen ide att börja må så dåligt att man bryter ihop till slut tro mig jag vet tyvärr.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är jädrigt jobbigt ibland. Vet precis hur det är. Det enda man egentligen kan göra är att glida med och försöka hålla näsan ovanför vattenytan. Fokusera så gott det går på allt som du blir glad av och försök håll fast den känslan.

Kram Sofia

Nilla sa...

Det försöker jag men vissa dagar dippar man ännu

Emma sa...

Tack:) Det betyder massor att någon bryr sig. Trots att jag VET att jag har hur många som helst som gör det, för det har kommit så många hälsningar från olika ovanliga håll den senaste tiden, så känns det ändå som om jag har ingen.
Jag tycker ni kan flytta in NU! så kommer jag nu:)
KRAMAR<3