lördag 1 december 2007

Julen i sin frånvaro

Det blir ingen julstädning eller julpyntade i år. Ja det vill säga några tomtar har jag för länge sedan insett att det inte skulle bli något utav i år. Men jag hade hoppats på att få sätt upp ljusstakar och stjärnan. Men vi fick beskedet idag att de som har vår nya lägenhet kan nog inte flytta förrän mellan den 10 och 15. I och med detta blir det som det ser ut ingen flytt förrän den 17 som tidigast.

Det är så deprimerande att inte veta något. För en person som vill ha full kontroll i sitt liv och kunna planera in i minsta detalj så går den här ovissheten mig på nerverna. Jag vill vet när, var och hur och jag ville veta det för flera veckor sedan helst.

Jag vill ha lite jul omkring mig det lyser upp denna mörka period så fint med alla ljusstakar som lyser i husen. Det är tur att man slipper fira julen bland flyttkartonger i alla fall.

1 kommentar:

Emma sa...

Jag ska försöka skapa julstämning så gott det går nät jag kommer:)
iiiiiiiih! Det ska bli kul:)