torsdag 2 juli 2009

En vecka med Emma

Emma kom hit förra veckan på tisdag. Det var underbart att se henne igen, hon är mer kusin med mig än någon annan. Vi tog det lugnt de första dagarna eftersom värmen hade infunnit sig också.

Men på torsdags eftermiddag var vi ute med svärfar på hans båt. Han hade seglat upp från Vänern med den. Vi var ut till en ö som tillhör segelsällskapet och där var det mycket fint. Björn, Viktor och Emma badade men till sist fick Viktor nog det vart mycket kallt åt honom. Därefter gick vi tillbaks till båten och intog en middag på grillad kyckling och potatissallad, för att sedan styra hemåt iland igen.

På fredagen var vi en sväng till Charlottenberg och shoppade en barnpool åt Viktor vilket har uppskattats mycket av min son. Samt så köpte jag mig en DVD Tracys hämnd vilken är den bästa bok som Sidney sheldon har skrivit.

På lördag bestämd jag och Emma att vi skulle ta oss en tur på Hantverksmässan i Brunskog tillsammans med min kusin Maria. det blev en trevlig men mycket varm dag. Viktor fick vara hemma hos pappa det hade varit olidligt för honom där. Och eftersom han fick vara hemma så köpte jag honom en uiuiui-bil (Polis, Ambulans och brandbilar låter ju så) dvs en brandbil i trä med tillhörande gubbar, den var häftig tyckte han när vi kom hem med den. Emma själv köpte sig ett par jättesnygga örhängen och ett jättesöt halsband med ett hjärta samt två ringar. När vi sedan skulle åka hem så fick inte Emma igång bilen, detta pga att rattlåset tydligen kommit i.

På kvällen grillade vi älgkött och åt potatissallad mumms!

Söndagen blev en slappardag, blev inte mycket gjort skrotade omkring bara.

På måndagen var vi ut på stan jag köpte mig en fin klänning på kappahl. sedan var vi iväg med Viktor till Tandsköterkan och han skötte sig ypperligt. Vi sextiden kom Pidde för att hämta Emma och åka upp till Gräsmark igen. Men hon kommer tilbaka i augusti igen innan det bär av på tågluff för henne.

Inga kommentarer: