söndag 3 februari 2008

Länge sedan sist

ja det var ett bra tag sedan sist jag skrev. Har hänt en hel del. Har försökt kontrollera den analkande deprissionen som smyger på nu när jag vet att jag inget jobb har kvar. Kan inte leva med ovisshet, måste ha struktur och ordning runt mig.

Gjorde min sista dag på jobbet i fredags. Gissa om att jag kommer att sakna alla dessa goa barn. Bjöd alla barnen på glass och det fullkomligt tindrade i ögonen på dem. Samt att jag had ca tio stycken barnvakter åt Viktor som var in och hälsade på en sväng när Björn var tvungen till jobbet en tur.

Har också sökt två jobb samtidigt som jag letar efter flera. Men funderar även på att fortsätta läsa. Tittar på distansutbildningar på bibliotekarie eller förskolelärare. Kikar efter jobb åt Emma under sommaren, efter något gulligt hus att bo i. Nog för att jag trivs förträfligt i vår nya lägenhet. Men det skulle vara skönt med ett eget hus också. Kollar efter inredningstips och försöker komma ifatt med läsandet har bunkrat upp med lite väl mycket böcker känns det som igen. hade varit lättare att de var mina egna för då kan jag läsa i den takt jag hinner. Nu måste man stressläsa och då är det inte lika roligt.

Försöker även få lite ordning på lägenheten även om det går otroligt sakta med det. Men det är ju inte så bråttom den är ju fullt bebolig. Men helt otroligt nog så har vi åtminstone fått frysboxen på plats där den ska vara:)

var också upp till Torsby efter som Farfar/Svärfar fyllde år i fredags. Var då en sväng förbi Björns morfar som såg mycket piggare ut än på länge så där har du något att glädjas över Emma.

Inga kommentarer: