söndag 13 januari 2008

Sova

Klockan är snart tio över tolv och för andra natten i rad kan jag inte sova igen. Har de senaste 40 timmarna sovit endast 4,5 timme sammanlagt är trött men kan inte sova. Och precis när man trodde att man skulle kunna somna in skönt så börjar Viktor krångla och då var den ron slut. Blir irriterad jag ska upp och börja jobba halv åtta imorgon bitti. Nej då ska det verkligen töla. Blir jag irriterad så blir Björn irriterad i sin tur och så vidare. Jag har mått hemskt dåligt de senaste dagarna igen jag vill ju verkligen börja jobba ser fram emot det, men samtidigt känns det inte bra som om jag inte skulle klara det ansvaret just nu. Och inte har det blivit bättre utav de här senaste två dygnen precis, Jag förstår inte varför jag ska klara allt, varför jag måste stå ut med så mycket. Oron finns där hela tiden för hur det ska bli nu när mitt PLUS-jobb är slut. Vad har de tänkt att jag ska göra då när jag har Viktor nu. Man har ju inte hur mycket föräldradagar som helst precis. Nej jag måste nog gå och försöka tvinga mig till att sova lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det löser sig.
Är det någonting som jag har lärt mig det senaste halvåret så är det det.
Vad som än händer kommer man klara sig ur det. Hur klychigt det än låter, så fixar du det. Det vet jag att du gör.