lördag 5 juni 2010

Förskola

Är så less på att det inte funkar med förskolan i torsdags hade de ignorerat vicke totalt med att smörja in honom i solkräm även om det så gäller att bättra på det som han redan hade. Istället fick jag hämta hem en sönderbränd lite pojke som hade obehag av detta. Med de orden "Han kommer nog att få en jobbig natt inatt". Tack för den.

Dagen efter fick jag gå hem o Vabba o när jag ringer till dagiset o säger att han brände sönder sig totalt så får jag höra: nej men ojdå ja ni får smörja honom innan ni kommer och så får ni ha en långärmad tröja på honom istället. och då har samma person några dagar tidigare stått och sagt att ni får skicka med T-shirt och kortbyxor för det blir för varmt. Då säger jag bara så här nu. Börja smörj in ungarna innan ni skickar dem till det dagiset, med några liter solkräm varje dag så att det håller hela dagen.

Nu är det knappt så jag vet om jag vågar lämna honom där igen vad händer nästa gång de skiter i barnen.

Inga kommentarer: