tisdag 24 februari 2009

Så mycket som händer

Det kan hända så mycket på så kort tid tycker jag. I höstas fick jag veta att min yngsta kusin var gravid och en av mina äldsta mycket sjuk i cancer. Som vanligt i min släkt så när det föds ett barn så dör någon strax efter och som sagt var så blev det även så denna gång.

Min kära lillkusin född en så söt liten grabb i mitten av december jag har sett bilder på underverket. Morföräldrarna omåttligt stolta. Jag kan inte annat än säga grattis till den lilla guldklimpen.

Men i söndags fick jag veta att min äldre kusin somnade fridfullt in. Hur det än är så kan jag säga att lite sorg känner man ju över att man inte har bättre kontakt med sina kusiner, men det har aldrig funnits något direkt intresse heller från andra. Det jag vill säga är att jag tycker synd om de efterlevande men tänk på att hon har det mycket bättre nu, det kanske låter hårt att säga det men det är nog inte många som förstod hur sjuk hon egentligen var och att hon som sagt var har det bättre nu.

Inga kommentarer: