lördag 7 februari 2009

Linser avancerad små növändigheter

Ja enormt nödvändiga för att kunna se något tänker er då vilket litet h-vete det kan bli om man tappar en av dem. Det gjorde jag i Söndags morse jag gnuggade mig i ögat för det kliade och till min förskräckelse när jag öppnade ögat då var linsen borta.

Inga nya linser hemma och inga beställda. Det var bara att gå ut på nätet och beställa nya och leva med att bara kunna se på ett öga tills de nya kommer tänkte jag. Men vem orkar det när man får se att leveransen tar 5-6 arbetsdagar och det har de mage och tala om när man betalat och allt var färdigbeställt, jättekul.

Då tyckte Björn testa endygnslinser och beställ sådana också och ha som reserv. Det gjorde jag men från ett annat företag där stod innan betalningen att de skickar dem idag (söndag).
Jovisst du tänkte jag det är väl otroligt om de i alla fall packar dem idag och skickar dem imorgon (måndag) så har jag dem på Tisdag tills dess får jag leva med situationen.

Så jag beställde dem en timma senare fick jag en orderbekräftelse och en bekräftelse på att de var skickade. Så då trodde jag att de hade nog packat dem och lagt det i utgående post för att skicka dem dagen efter (alltså måndag).

Gissa om att man blir förvånad och mäkta imponerad av att hitta paketet med endygnslinserna i brevlådan på måndag förmiddag. Det trodde jag aldrig.

Inga kommentarer: