lördag 16 april 2011

Jobb

Jag har det senaste året haft en Fas 3 praktik på ett offentligt kontor. Någon bättre praktik har jag då aldrig haft. Har fått så mycket hjälp och stöd som jag aldrig tidigare en vetat om att man kan få.

Jag gav mig in i denna praktik med full vetskap om att det just var en praktik, precis som vilken annan åtgärd som helst. Vad jag menar är att en sådan här åtgärd leder sällan till jobb på det ställe man har praktiken. Många tycker att PLUS-jobbet var bättre för man fick mera i lön. Ja det kan hända att ekonomiskt var det bättre under den tid du hade PLUS-jobbet men även det ledde ju inte vidare till något för de flesta. Har aldrig känt mig utnyttjad utan mera att man är behövd.

Många kanske tror att de som jobbar här inte har mycket att göra,men där har ni väldigt fel. De har väldigt mycket arbete och gör många bra saker. Under min tid här så har jag sett denna offentliga inrättning med helt andra ögon,man har upptäckt många saker som man inte tidigare visste fanns. Men så får man ju tänka på att detta är ett statligt verk vilket som helst och att de styrs av staten så det är inte alltid att personalen kan tillmötesgå allas krav. Så för min del så har Fas 3 inte varit några som helst problem speciellt inte utav att vara här. För nu går jag ut i jobb vilket jag mycket länge aldrig trott skulle ske.

Därför vill jag tacka alla dessa fina underbara människor för de bästa månaderna i mitt liv på mycket länge. Tack för all er hjälp och stöttning. Jag hade gärna stannat kvar om det hade gått men utan er skulle detta aldrig ha skett.

5 kommentarer:

anna sa...

Åh, va go du är! Tack för året du varit hos oss! Hoppas du kommer trivas görbra på nya jobbet!
KRAM!

Anonym sa...

underbara Nilla<3 Jag är så glad för din skull3

Marie-Louise sa...

Vad roligt att du trivts så bra hos oss, Jag önsar dig all lycka till på nya jobbet, men så tomt det kommer att bli utan dig.

Marina sa...

Lycka till Pernilla och tack för ALLT!

Fidelização sa...

Stor kram Pernilla och Boa sorte!!:)
Abraco!
Marisa