söndag 2 januari 2011

2010

Ja i dag är det 2 januari 2011. Vad hände då under 2010?

Början av 2010 var mycket kall och mycket med snö. Snön låg också kvar ända till i mars så länge vinter var det ett bra tag sedan vi hade sist.

I mars fick jag en helt underbar praktikplats (som jag är fortfarande på), med otroligt bra arbetskamrater så jag trivs verkligen bra där. Och kommer att vara kvar några månader till det kommer att bli intressant då arbetsplatsen ställs inför en omorganisering nu i början av detta år. Det tråkigaste var att fem mycket bra personer fick gå tyvärr.

I april så var det 3 års kalas till vår underbara son.

I slutet av maj kom E och vi tillbringade lördagen med att se på Eurovision en mycket trevlig kväll där en ung tyska tog hem segern med helt klart den bästa låten för i år.

Så blev det student på nära håll i år dvs här på hemmaplan då min mans kusin tog studenten.

Midsommar tillbringades i Torsby/Viggen. För att sedan de sista tre dagarna blev det en barnfri resa ner till Göteborg. Där vi såg utställning :And there was light. Den var mycket intressant och får högsta betyg.

Början av juli blev det en släktträff i Hynboholm.

Tre av våra bekanta samt ett kusinbarn fick barn två pojkar och två töser.

I Augusti hände det mest underbara som kunde hända min älskade man fick tillbaka sitt gamla jobb kunde inte bli bättre.

September blev det 18 års kalas för svägerskan, Den obligatoriska torsbymârten och bokmässan med E. Kan det bli bättre. Bokmässan var kul hade en otroligt tur med signeringar av de böcker jag köpte behövde aldrig stå i någon längre kö för signering utan sprang mer eller mindre på författarna.

Oktober började med arvikamârten och besök av E & K. E kommer nu i mitten av denna månad att flytta ner till Köpenhamn där hon har fått jobb som hotellstäderska. Min mor och hennes man sålde sitt hus och flyttade till Sunne. Det var jobbfest med en mycket god thailändsk buffé och trevligt sällskap.

November ja det var ingen rolig månad kan jag bara konstatera så här i efterhand. Det bästa som hände var i alla fall att jag och min man var på näst sista Harry Potter film och den var riktigt bra jag vill inte vänta ända tills juli nästa år för att se den sist a konstaterade jag.

December började bra då vi fick besked att B får fortsatt mars ut och det får även jag. Fick också till slut en omplacering på dagis för V, vilket kommer att bli mycket mycket bättre tror vi för hans skull.

Julen tillbringades i Torsby. Med julfirande den 23 hos svärfar, 24 hos svärmor, 25 i Sunne samt 26 hos J:s föräldrar med andra ord ett himla flackande men en mycket bra jul.

Och till sist Nyår blev en traditionell nyår tillsammans med E, mycket god mat, spel och film en hel del bra men även några riktiga stolpskott.

God fortsättning allihop på det nya året 2011.

Inga kommentarer: