söndag 9 november 2008

Önskelista

Ja vad ska man önska sig i julklapp då? Det finns några böcker som jag gärna vill ha (som vanligt:) )
1) Husmorsorna : the ultimate köksalmenacka av Emma Hamberg och Anette Rosvall
2) En plats i solen av Liza marklund
3) säsong två av Lewis (DVD)
Ja vad mer det skulle inte vara så dumt om Björn kunde få behålla jobbet, vi kunde behålla huset, jag fick antinget ett jobb eller en rolig sysselsättning, Viktor fick ett syskon och att Vicke och eventuellt ett barn till får en tryggad ekonomisk uppväxt och vi blir skuldfria samt en veckas semester bara jag hemifrån. Ja vad kan man säga önskedrömar men som tur är kostar det ingenting att drömma (ännu).

1 kommentar:

Emma sa...

drömma kan man alltid. Vad önskar jag mig?
En gratis resa till nya zeeland och australien i ett år, när jag bara kan få åka runt. Ekonomisk oberoendehet överhuvudtaget. Hitta ett jobb jag trivs med. Få minst en bok publicerad. Bli gravid och få barn. Öppna ett B&B/café som också fungerar som ett bibliotek. Ta mitt körkort. Gå ut gymnasiet med bra betyg (gärna över 18.0 så jag kan plugga i England). Få läsa upp mitt tal för morfar. Kunna segla jorden runt solo. Inte svimma på Nationella proven i svenska imorgon.

Lite så.